ر


بسم ٱللّٰه ٱلرّحْمٰن ٱلرّحیم

ولقدْ خلقْنا ٱلْإنسٰن من سلٰلةٍ مّن طینٍ

و ما انسان را از عصاره‌ای از گل آفریدیم؛

آیه 12 سوره مومنون

ثمّ جعلْنٰه نطْفةً فى قرارٍ مّکینٍ

سپس او را نطفه‌ای در قرارگاه مطمئن [= رحم‌] قرار دادیم؛

آیه 13 سوره مومنون

ثمّ خلقْنا ٱلنّطْفة علقةً فخلقْنا ٱلْعلقة مضْغةً فخلقْنا ٱلْمضْغة عظٰمًا فکسوْنا ٱلْعظٰم لحْمًا ثمّ أنشأْنٰه خلْقًا ءاخر فتبارک ٱللّه أحْسن ٱلْخٰلقین

سپس نطفه را بصورت علقه [= خون بسته‌]، و علقه را بصورت مضغه [= چیزی شبیه گوشت جویده شده‌]، و مضغه را بصورت استخوانهایی درآوردیم؛ و بر استخوانها گوشت پوشاندیم؛ سپس آن را آفرینش تازه‌ای دادیم؛ پس بزرگ است خدایی که بهترین آفرینندگان است!

 

 

 

رشته زنان و زایمان یکی از رشته های تخصصی پایه  علوم پزشکی است که به پیشگیری، غربالگری،تشخیص، درمان و پیگیری بیماری های دستگاه تولید مثل زنان و عواملی که بر ارتقای سلامت زنان در این حیطه تاثیر می گذارد و همچنین به مراقبت و مداخلات مرتبط با مادر در حین بارداری و زایمان فیزیولوژیک و پرخطر می پردازد. فارغ التحصیلان این رشته مهارتهای تخصصی در زمینه های آموزشی پژوهشی و درمانی در اختیار جامعه قرار خواهند داد.

گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از با سابقه ترین گروه های دانشگاه است که از بدو تأسیس دانشگاه فعالیت داشته است و سال های متمادی است که تربیت دستیار تخصصی زنان و زایمان در این گروه صورت می گیرد. از سال 1363 و ملحق شدن بیمارستان مهدیه و بوعلی، شش بخش آموزشی زنان شامل بخش زنان بیمارستان شهدا، طالقانی، امام  حسینو لقمان وجود داشت که بعداً با جدا شدن بیمارستان بوعلی از دانشگاه شهیدبهشتی و درمانی شدن بخش زنان بیمارستان لقمان، هم اکنون چهار بخش آموزش فعال در بیمارستان های شهدا، امام حسین، طالقانی و مهدیه وجود دارند بطور متوسط سالیانه بین 26-22 نفر دستیار وارد و همین تعداد نیز فارغ التحصیل می شوند. این گروه علاوه بر تربیت دستیار در زمینه پزشکی عمومی ، در آموزش کارآموزان و کارورزان نیز از بخش های مادر بوده و سالیانه پذیرای بیش از 100 نفر کارورز و کارآموز می باشد.

همچنین گروه زنان، رشته فلوشیپ ناباروری و IVF را راه اندازی نموده است.

 اولین پذیرش دستیار فلوشیپی متعلق به فلوشیپ ناباروری و IVF بوده است که از سال 1389در بیمارستان طالقانی راه اندازی شد و تا کنون 18 فلوشیپ ناباروری تربیت و فارغ التحصیل شده اند و یک فلوشیپ بین الملل از کشور عراق در این مرکز تربیت و فارغ التحصیل شده است. همچنین پذیرش فلوشیپ ناباروری و IVF در بیمارستان مهدیه از سال 1399 شروع شده است  و سالی یک فلوشیپ اموزش میبیند. بخش های ناباروری تابعه دانشگاه دارای پتانسیل بسیار بالایی می باشد

دومین پذیرش دستیار فلوشیپی، فلوشیپ انکولوژی زنان در سال 1391 و در بیمارستان امام حسین (ع) بوده که تا کنون 20 فلوشیپ فارغ التحصیل شده اند .

سومین پذیرش دستیار فلوشیپی ، فلوشیپ پریناتولوژی و در بیمارستان شهدای تجریش در سال 1394 و تا کنون 10 فارغ التحصیل داشته است.

 هر چهار مرکز بعنوان مراکز ریفرال بوده و بیماران از مراکز درمانی تابعه دانشگاه اعزام –پذیرش و درمان میشوند.

اعضای هیأت علمی گروه زنان شامل 36 نفر هیأت علمی آموزشی می باشند که از این تعداد 9 نفر استاد،10 نفر دانشیارو 17 نفر استادیار می باشند. مدیر گروه زنان فعلی سرکار خانم دکتر نسرین سحرخیز، معاون اموزش گروه سرکار خانم دکتر زهرانائیجی  و  ریاست بخش زنان بیمارستان شهدا سرکار خانم دکتر لادن آجری، ریاست بخش زنان و نازایی بیمارستان طالقانی سرکار خانم دکتر ساغر صالح پور،  ریاست بخش زنان بیمارستان مهدیه سرکار خانم دکتر عاطفه مریدی و  ریاست بخش زنان و انکولوژی زنان بیمارستان امام حسین (ع) سرکار خانم دکتر مریم سادات حسینی می باشند.ریاست بیمارستان مهدیه که بیمارستان زنان می باشد سر کار خانم دکتر شهرزاد زاده مدرس هستند.

تاکنون اساتید آقای دکتر متین و آقای دکتر قره خانی و خانم دکتر اولادی و خانم دکتر فلاحیان و خانم دکتر ذنوبی و خانم دکتر باروتی و خانم دکتر حسینی سمت مدیریت گروه زنان را در سالهای متمادی به عهده داشته اند.

 هیأت علمی فلوشیپ ناباروری 8 نفر فلوشیپ، فلوشیپ انکولوژی 7 نفر ، فلوشیپ یورگاینکولوژی 1 نفر می باشند. مدیر برنامه نازایی سرکار خانم دکتر ساغر صالح پور، مدیر برنامه آنکولوژی سرکار خانم دکتر مریم سادات حسینی و مدیر برنامه پریناتولوژی سرکار خانم دکتر ثریاصالح گرگر می باشند.

همچنین گروه زنان در زمینه اعمال جراحی لاپاراسکوپی فعال بود و لاپاراسکوپی تشخیصی و پیشرفته در بیمارستان های تابعه و خصوصأ بیمارستان شهدای تجریش انجام میشود.

در برنامه اموزشی –درمانی گروه زنان نگرش به سلامت محوری ،کرامت انسانی، اولویت قرار دادن سلامت در سطح ملی ،جامع نگری و ارج نهادن به معنویات و رعایت اخلاق حرفه ای سرلوحه کار قرار داده شده است و اساتید با علاقه و تلاش بسیار در ارتقاء آموزش دستیاران تخصصی و فوق تخصصی، دانشجویان پزشکی و درمان بیماران مشغول به ارائه خدمت می باشند.

ساختار گروه آموزشی:

1.شورای اجرایی

2.کمیته پژوهشی

3.کمیته امتحانات

4.کمیته سمینارها و کارگاهها و بازآموزی ها

5.کمیته کارآموزی و کارورزی

6. ایجاد وب سایت گروه زنان

7. راه اندازی مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماریهای زنان

شورای اجرایی گروه:

این شورا متشکل از مدیرگروه ، روسای بخش ها ومعاونین اموزشی بخش ها و مدیران برنامه فلوشیپی می باشد و جلسات بطور منظم ماهیانه برگزار میشود.کلیه تصمیم هایی که در حیطه وظایف مدیرگروه است،  ملزم به طرح در شورای اجرایی گروه می باشد و پس از تصمیم گیری در شورا، اجرایی خواهد شد .صورتجلسه شورا هر ماه جهت معاونت محترم  آموزشی دانشگاه و ریاست محترم دانشکده پزشکی ارسال میگردد. در سال گذشته 12 جلسه برگزار شده است.

کمیته پژوهشی گروه :

مسئول کمیته پژوهشی : سرکار خانم دکتر ثریا صالح گرگری می باشند (دوره ی قبل سرکار خانم دکتر مینو یغمایی بودند) وظایف کمیته پژوهشی تشکیل منظم جلسات پژوهشی در مراکز و بررسی پروپوزال های دستیاران، تشکیل جلسات دفاع از پایان نامه، کمک به ارائه مقاله از پایان نامه ها می باشد. صورتجلسات جهت معاونت پژوهشی دانشکده ارسال میگردد.

 کمیته امتحانات:

مسئول کمیته امتحانات: سرکار خانم دکتر مینو یغمایی (دوره ی قبل سرکار خانم دکتر طیبه جاهد بزرگان بوده اند)

این کمیته شامل دو بخش امتحان تئوری و امتحان OSCEاست . مسئول طراحی و برگزاری امتحان تئوری،  سرکار خانم دکتر مینو یغمایی و مسئول  امتحان  OSCEسرکار خانم دکتر زهرا حیدر می باشد.

وظایف : برگزاری امتحانات دوره ای که سال های گذشته دو امتحان متمرکز با 150 سوال و یک سال اخیر، برگزاری امتحانات بصورت غیر متمرکز در هر بیمارستان با سؤالات مشترک می باشد و همچنین برگزاری 2 بار امتحان OSCE که برای هر رده دستیاری سوالات متفاوت طراحی میشود.

کمیته سمینار، کارگاهها و باز آموزیها

مسئول کمیته : سرکار خانم دکتر سودابه درویش

برگزاری کارگاههای روش تحقیق، پرونده نویسی، هیسترسکوپی و لاپاراسکوپی،   آنکولوژی ( کولپوسکوپی) ، سونوگرافی، HSG، NST

احیاء نوزاد،پلویک و یورودینامیک،زایمان فیزیولوژیک، احیای بزرگسال، مورتالیتی و موربیدتی مادران باردار، ماموگرافی، خونریزی های بعد از زایمان از جمله وظایف این کمیته است.

ابتدای هر سال برنامه یکساله طراحی، زمان بندی و اجرا میگردد. اکثر اعضای هیأت علمی در برگزاری کارگاهها مشارکت دارند. شرکت در کارگاهها الزامی و بخشی از نمره درون بخشی دستیاران را به خود اختصاص میدهد.

کمیته کارآموزی و کارورزی:

 منتور ارشد دکتر ترانه ارباب زاده و پرسپتور ارشد دکتر صدبقه حسینی

(از سال تحصیلی 1401)

وظایف کمیته: تهیه Log book انترنها و نظارت بر انجام بهینه آنها در بخش ها

تهیه مولتی مدیای دروس دانشجویی

تهیه Study guide دروس دانشجویان

برگزاری امتحانات متمرکز پایان دوره - کارآموزان

نظارت بر انجام آموزش یکسان اینترنها در بخشها و برگزاری امتحان غیر متمرکز در هر بخش

ایجاد وب سایت گروه زنان:

مسئول: دکتر نازنین حاجی زاده (قبلا دکتر لیلا نظری بوده اند)

 سایت گروه زنان یکی از بهترین و پربازدیدکننده ترین سایت های دانشگاه می باشد و بسیاری از اقدامات انجام شده جهت اطلاع و استفاده در آن قرار میگیرد.

- ایجاد ایمیل گروه زنان جهت تبادل بهتر اطلاعات

- ایجاد گروه هیات علمی در واتساپ جهت اطلاع رسانی و مشارکت علمی اعضای گروه

- ایجاد گروه های دستیاری جهت هر رده بطور مجزا با مدیر گروه در واتساپ

راه اندازی مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماریهای زنان

مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری های زنان از سال 1393 فعالیت خود را در زمینه های پژوهشی، آموزشی شروع نموده است. ریاست مرکز خانم دکتر فرح فرزانه دکترای تخصصی زنان و زایمان – فلوشیپ انکولوژی می باشد. این مرکز مستقردر بیمارستان امام حسین (ع)می باشد. اعضای مرکز شامل هیات علمی و شورای پژوهشی این مرکز حدود 21 نفر می باشند که رشته های تخصصی آنان شامل: متخصص زنان و زایمان – فلوشیپ نازایی - فلوشیپ انکولوژی -  فلوشیپ پریتانولوژی-فلوشیپ کف لگن می باشد. طرح های مصوب مرکز در حوزه زنان و بیماری های زنان حدود 162 طرح و مقالات  چاپ شده با افیلیشن مرکز بیش از 96مقاله  می باشد.تعداد کتب منتشر شده در مرکز حدود12 عدد می باشد

ضمنا لینک مرکز جهت دریافت اطلاعات بیشتر pgrc.sbmu.ac.ir می باشد

برگزاری کمیته های پژوهشی درمانی به منظور ارتقاء کیفیت درمان مطابق با استانداردهای نوین و انجام پروژه های پژوهشی بر مبنای اطلاعات ثبت شده از بیماران از جمله فعالیت های این مرکز است.

برگزاری کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی در زنان و نازایی (DTOGI) که هر دو سال یکبار برگزار میشود. از اقدامات مهم این مرکز می باشد.که تا به حال 3 بار برگزار شده است

برنامه راهبردی و چشم انداز های گروه زنان

آموزش فلوشیپ:

  1. جذب فلوشیپ از بین دانش آموختگان برتر
  2. ارتقائ وتهیه برنامه منسجم آموزشی فلوشیپ  و نظارت بر اجرای آن
  3. راه اندازی دستیاری  فلوشیپ یوروکاینکولوژی (کف و لگن) و لاپاراسکوپی و لاپاراسکوپی در انکولوژی
  4. افزایش ظرفیت دستیار فلوشیپ در رشته های موجود از جمله آنکولوژی-نازایی-پریناتولوژی
  5. تصمیم گیری و سعی در جذب فلوشیپ خارجی

شاخص:افزایش تعداد و نوع رشته های فلوشیپ و افزایش کلی تعداد دستیار فلوشیپ در 5 سال آینده

آموزش دستیاران :

  1. ارتقاء آموزش دستیاران بطوریکه میزان نمرات کمی بورد(میانگین) و تعداد قبولی بورد (درصد) افزایش یابد.
  2. تهیه برنامه منسجم آموزش دستیاری بر مبنای شاخص های فوق تخصصی شامل آنکولوژی-نازایی-پریناتولوژی-لاپاراسکوپی- کف لگن
  3. به حد اقل رساندن میزان روتیشن های بین بیمارستانی با تأمین همه ی رشته های فوق تخصصی در همه بیمارستان ها

شاخص:افزایش میانگین نمره کتبی ارتقاء هر دوره و میانگین نمره کتبی پره بورد و ارتقاء  و درصد قبولی بورد شفاهی و کتبی

      آموزش کارورزان:

  1. ارتقاء آموزش کارورزان در حوزه  بالینی از طریق تماس بیشتر با اساتید
  2. تهیه برنامه آموزشی مشخص بالینی کارورزان در بخش های بالینی 4 مرکز حتی الامکان با یکسان سازی و نظارت هر چه بیشتر بر اجرای ان در مراکز و تعیین سهم ساختارمند همه اعضاء هیأت علمی در آموزش بالینی کارورزان
  3. ارتقاء آموزش کارورزان در حوزه تئوریک  از طریق اجرای ارزشیابی تئوریک اخر دوره بطور یکسان

شاخص:  ارزشیابی برونی دانش اموختگان و انجام مصاحبه یا پرسش نامه  با افراد پس از پایان بخش و بررسی نمرات سالانه

 

 

آموزش کارآموزان :

  1. ارتقاء آموزش کارآموزان در حوزه بالینی از طریق تماس بیشتر با اساتید بصورت راندهای بالینی و تعیین جایگاه آموزش بالینی با اساتید
  2. تهیه برنامه آموزشی بالینی کارآموزان و حضور در بخش های بالینی 4 مرکز حتی الامکان یکسان سازی و نظارت هرچه بیشتر بر اجرای آن در مراکز و تعیین سهم ساختارمند همه اعضای هیات علمی در اموزش بالینی کارآموزان
  3. ارتقاء آموزش کارآموزان در حوزه تئوریک ازطریق اصلاح و ارتقاء آموزش اساتید بالینی بر اساس رفرانسهای جدید

شاخص:ارزشیابی بیرونی بالینی قبل اینترنی و بررسی نمرات مربوط به دروس زنان در امتحان  پره انترنی

کیفیت آموزشی اعضای هیات علمی :

  1. درخواست برنامه اموزشی به فلوشیپ/دستیاران/کارورزان و کارآموزان از تک تک اعضای هیات علمی
  2. توانمند سازی اعضای هیات علمی به روش جدید در روش های تدریس و ارزشیابی (طراح سوال) مناسب چند گزینه ای و آزمون های عملی آسکی وPMP   و سایر روشها
  3. دخیل کردن بار اموزش و عضو هیات علمی در ارتقاء عمودی و افقی ارائه مستندات توسط هیأت علمی به شورای آموزشی گروه جهت دریافت پایه سالیانه و یا تمدید پیمانی اعضای هیات علمی

ارتقاء پژوهشی اعضاء هیأت علمی:

  1. شرکت اساتید در کارگاههای پیشرفته روش تحقیق
  2. اختصاص ساعات کاری برای  فعالیت های پژوهشی
  3. سعی در تامین مشاورین آماری و اپیدمیولوژی جهت گروه و مرکز تحقیقات
  4. تاکید بر اجرای کامل قانون الزام دستیاران به نگارش مقاله معتبر (ISI) از پایان نامه ها وطرح های پژوهشی
  5. تشویق اساتید و دستیاران به برگزیدن عناوین پایان نامه های کاربردی و مورد نیاز در سطح ملی
  6. ارائه اولویت های پژوهشی در گروه با توجه به نیاز های جامعه

 

ارتقاء کیفیت مراقبت های درمانی در مراکز آکادمیک گروه زنان

  1. تقویت شاخه های فلوشیپی آنکولوژی –نازایی-پریناتولوژی-یوروگاینکولوژی-لاپاراسکوپی بطوریکه در یک یا دو مرکز از 4 مرکز دانشگاهی گروه زنان هر یک از موارد فوق بصورت قطب ارجاع بیماری های زنان و مربوط به آن رشته شود.
  2. جذب نیرو های کافی فلوشیپ در رشته های 5 گانه فوق الذکر بطوریکه در کلیه مراکز حداقل یک نفر از هر رشته حضور داشته باشد.
  3. تامین تجهیزات لازم برای فعالیت حداکثری رشته های 5 گانه فوق الذکر شامل

         تهیه دستگاه هیستروسکوپی مجهز جهت تمامی مراکز

  • تهیه دستگاه لیزر برای رشته آنکولوژی
  • تهیه دستگاه  سونوگرافی پیشرفته برای رشته پریناتولوژی

         تهیه دستگاه لاپاراسکوپی و هیسترسکوپی برای رشته نازایی

  •  تهیه دستگاه لاپاراسکوپی برای لاپارسکوپی پیشرفته  و اندومتریوس
  • گسترش درمانگاههای تخصصی مربوط به فلوشیپ های زیر مجموعه در هر مرکز جهت ارائه خدمات مربوطه
  • تهیه پروتکل مداخلات درمانی مستقل مجاز برای دستیاان هر رده( سال 4-3-2-1 )
  • تعیین حدود و شرایط نظارت کار هیات علمی روی وظایف دستیاری از نظر مداخلات درمانی
  • تهیه بیلان کار درمانی تک تک اعضاء هیات علمی از نظر تعداد بیمار ویزیت اورژانس، الکتیو، تعداد جراحی بر اساس سیستم HISبیمارستان های تابعه
  • مهمترین نیاز تعیین مرکز سطح سه ارجاع مادران پرخطر  و تلاش در جهت تامین کمبود سایر نیروهای نیازمند مراقبت از مادران پرخطر از جمله روماتولوژی و ارولوژی –هماتولوژی-جراحی عروق و ... جهت تیم مشترک پذیرش و درمان مادران پر خطر

4.     ایجاد مرکز ریفرال جهت حوادث جفتی پرخطر مانند پلاسنتاپرویا، اکرتا و پرکرتا با احداث اتاق عمل هیبرید و همکاری با گروه های جراحی و اورولوژی برای بیماران پرخطر مامایی

5.     کاهش میزان سقط و افزایش مراقبت های دوران بارداری و قبل از بارداری در جهت جوانی جمعیت

(بارگزاری قبلی خانم دکتر مریم السادات حسینی )

 به روز رسانی دکتر نسرین سحر خیز اسفند 1401 

 

 

 

 

ن

 

 

  • تاریخ انتشار : 1396/06/02 - 09:12
  • بازدید : 638
  • تعداد بازدید : 106
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سنجش الکترونیک و مصاحبه حضوری داوطلبان رشته های تخصصی روانپزشکی و زنان

راهنمای سنجش الکترونیک و مصاحبه حضوری داوطلبان رشته های تخصصی روانپزشکی و زنان

راهنمای سنجش الکترونیک و مصاحبه حضوری داوطلبان رشته های تخصصی روانپزشکی و زنان

باتوجه به شرایط خاص رشته های تخصصی روانپزشکی و زنان، هدف از مصاحبه و سنجش الکترونیک داوطلبان این رشته ها تنها جلوگیری از آسیب های بعدی به داوطلبان بوده و در این ارزیابی به هیچ وجه سنجش دانش پزشکی فرد مدنظر نمی باشد.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد: در چهل و چهارمین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشکی به منظور ارزیابی بهتر شرایط و خصوصیات مندرج در آیین نامه نقص عضو موثر حرفه ای که در دفترچه راهنمای پذیرش دستیار نیز مندرج است، با در نظر گرفتن شرایط خاص برخی رشته ها، متقاضیان مربوطه مورد ارزیابی ویژه قرار می گیرند.

بالطبع این ارزیابی برای پیشگیری از آسیب های احتمالی به داوطلبین می باشد، چرا که چنانچه به هر دلیلی حکم دستیاری به دلیل وجود نقص عضو موثر حرفه ای فسخ شود، آسیبهای روانی و اجتماعی مختلف بر دستیار وارد خواهد نمود.
لذا با توجه به شرایط ویژه برای ورود افراد به برخی از رشته ها، قبل از پذیرش نهایی دستیار و شروع دوره وی و قبل از صدور حکم دستیاری در رشته به منظور بررسی توانمندی های غیر شناختی مرتبط با تحصیل و سپس کار (بدین معنی که در این ارزیابی به هیچ وجه سنجش دانش پزشکی فرد مدنظر نمی باشد)؛ برای داوطلبان دو رشته تخصصی زنان و روانپزشکی مصاحبه ساختارمند و ارزیابی برخی خصوصیات فردی توسط روش مبتنی بر رایانه قبل از پذیرش نهایی و ورود به دوره انجام می گیرد.

بر اساس نتایج این مجموعه ارزیابی ها اقدام به غربالگری داوطلبان فاقد شرایط حداقلی مندرج در آیین نامه خواهد شد. بدیهی است که اکثریت داوطلبان واجد شرایط لازم ادامه تحصیل هستند و این روش به داوطلبان کمک خواهد کرد در مسیر درست تری ادامه تحصیل دهند.

همچنین فرم انتخاب رشته محل داوطلبانی که بدین ترتیب مجوز ورود به دو رشته روانپزشکی و زنان را پیدا نمیکنند، توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی بررسی و به ديگر رشته هايي كه انتخاب كرده اند (بجز رشته هاي زنان و زايمان و روانپزشكي) و حد نصاب نمره قبولي را دارند معرفي مي شوند.
آزمون الكترونيك رشته هاي روانپزشكي و زنان و زايمان به طور همزمان و در يك محل در روز جمعه 3 شهریور 96 ساعت 8 صبح در مركز طبي كودكان برگزار خواهد شد.
مصاحبه ساختارمند رشته تخصصي روانپزشكي در روز شنبه 4 شهریور 96 ساعت 8 صبح در مركز طبي كودكان برگزار خواهد شد.
مصاحبه ساختارمند رشته تخصصي زنان و زايمان روز شنبه 4 شهریور 96 ساعت 8 صبح در مركز مهارتهاي باليني دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني تهران برگزار خواهد شد.
ضروری است تا داوطلبان اطلاعات جامعی درخصوص نحوه برگزاری سنجش الکترونیک و مصاحبه حضوری و ساختارمند داشته باشند به همین منظور همزمان با توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبان، راهنمای شرکت در آزمون به ایشان ارائه شده که برخی نکات مندرج در این راهنما به شرح زیر اعلام می گردد:

نکاتی در خصوص سنجش مبتنی بر رایانه
- با توجه به اینکه حضور در مرکز سنجش الکترونیک به نوبت (در دو نوبت) انجام می شوند ممکن است حدود دو ساعت قبل از شروع آزمون الکترونیک مبتنی بر رایانه و بخش تشریحی در قرنطینه باشید، برای حفظ شرایط مطلوب و آرامش جو محل آزمون، شایسته است در تمام زمان حضور در قرنطینه آرامش خود را حفظ کنید. امکانات رفاهی و پذیرایی جهت آسایش شما در حد توان در محل آماده شده است. به همراه داشتن هرگونه تلفن همراه یا تبلت و ساعت های هوشمند یا سایر ادوات رایانه ای در محل قرنطینه ممنوع می باشد و مصداق تقلب در آزمون خواهد بود لذا قبل از ورود به قرنطینه اینگونه مسایل خود را تحویل واحد انتظامات و حفاظت آزمون مستقر در محل آزمون نمایید.
- بخش الکترونیک شامل تعدادی سوالات عمومی است که با استفاده از رایانه و مبتنی بر سامانه های تحت شبکه انجام میشود. این بخش دارای نزدیک به 200 سوال مجزا است که پس از ورود به سامانه و وارد نمودن کد های لازم برای ورود به صفحه شخصی خودتان که مراقبین و کارشناسان در این زمینه شما را راهنمایی خواهند نمود، باید به ترتیبی رایانه سوالات را در اختیار شما گذاشته است به آنها پاسخ دهید و بهتر است اولین پاسخی که به نظر شما می رسد را ارائه نمایید، هیچ سوالی را بی جواب نگذارید.سوالات واجد نمره منفی نیستند.
- توجه اکید داشته باشید که زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ گویی به کل سوالات مبتنی بر رایانه حداکثر 45 دقیقه است، پس زمان خود را بخوبی مدیریت نموده و از آن حداکثر استفاده را بنمایید

 

 
- چنانچه در حین آزمون هرگونه مشکلی در رایانه شما یا کل رایانه ها پیش آید (مثل قطع برق، قطع ارتباط رایانه شما با سرور سوالات، یا هر مورد پیش بینی نشده دیگری) اصلا نگرانی نداشته باشید مستندات لحظه به لحظه آزمون بر روی سرور مرکزی ضبط و نگهداری میشوند و بلافاصله پس از رفع نقص، شما می توانید به آزمون خود ادامه دهید و وقت شما کاملا محفوظ خواهد ماند.

- اعتراض به هرگونه مشکلی را پس از پایان آزمون می توانید بصورت مکتوب به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی، مسئولین برگزاری آزمون یا در صورت لزوم عوامل حفاظت آزمون برسانید، مطمئن باشید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی با نهایت دقت همه موارد را مورد بررسی قرار خواهد داد. پس در حین برگزاری فرآیند آزمون برای بیان اعتراضات احتمالی هرگز اقدام نفرمایید.
- بخش تشریحی این آزمون شامل سه زیر بخش است و سوالات این بخش نیز اصلا تخصصی نیست. به دقت سوالات آنرا مطالعه نمایید و با دقت به سوالات بصورت نوشتاری با خط خوش و خوانا و با استفاده از خودکار یا خودنویس حداکثر در یک برگه A4 پاسخ دهید.

نکاتی در خصوص مصاحبه حضوری و ساختارمند
- مصاحبه شما در يك ایستگاه با حضور تعدادی از اساتید برجسته رشته مربوطه، انجام خواهد شد و کارشناسان مربوطه شما را به محل مصاحبه هدایت و در آنجا برای استقرار در ایستگاه های مصاحبه راهنمایی می نمایند حتما با آنها در انجام کلیه امور همکاری فرمایید. هدف از انجام این مصاحبه بررسی و ارزیابی توانمندی های غیر دانشی شما است لذا نیازی به آماده سازی و مطالعه کتب مرجع آزمون پذیرش دستیار یا کتب مرجع رشته های روانپزشکی و زنان و زایمان ندارید.
- در ايستگاه مصاحبه بسته به رشته تخصصی تان بین چهار تا شش سوال متفاوت از شما توسط هيات ممتحنه پرسيده خواهد شد، آرامش خود را در اتاق مصاحبه حفظ نمایید در این مکان از شما سوالاتی که نیازمند تصمیم گیری آکادمیک و تخصصی برای بیمار یا ... باشید، پرسیده نخواهد شد، در پاسخگویی به همه سوالات دقیق، صریح و صادق باشید. در ایستگاه ارزیابانی حضور دارند که با استفاده از فرمت استاندارد با شما مصاحبه (پرسش و پاسخ) خواهند نمود و بر اساس محتوای پاسخ ها، نحوه ارائه پاسخ ها، روش برخورد شما در هنگام پاسخگوئی و توجه و هماهنگی شما در ارایه پاسخ ها به شما امتیاز خواهند داد. لذا لازم است به سوالات به دقت گوش دهید و سپس پاسخ مناسب را ارائه نمایید . چنانچه سوال از نظر شما مبهم بود می توانید از مصاحبه کنندگان بخواهید دوباره سوال را شفاف تر از شما بپرسند.

- از تمامی مراحل مصاحبه با شما فیلم برداری میشود و این فیلم بطور محرمانه در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی مورد نگهداری و در صورت لزوم مورد ارزیابی قرار می گیرد.
(برگرفته از پایگاه خبری، اطلاع رسانی وزارت بهداشت).
  • گروه خبری : داخلی
  • کد خبر : 50522
کلید واژه
×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب