برگزاری کارگاه روش شناسی تحقیق از سوی مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری های زنان

مرکز تحقیقات پیشگیری بیماری های زنان به منظور توانمند سازی پژوهشی اساتید و دانشجویان در نظر دارد تا "  کارگاه روش شناسی تحقیق "  را با تدریس جناب آقای دکتر لطیف گچکار به مدت 4 روز ( 22،23،29،30 ام تیرماه 1402) از ساعت 8 الی 12 در بیمارستان امام حسین(ع) با اعطاء گواهی نامه معتبر برگزار نماید. 

سر فصل های این کارگاه به شرح زیر خواهد بود:

روز اول ) مقدمه ، بازنگری منابع و اطلاعات ، تعیین عنوان مطالعه، دلایل انتخاب موضوع و بیان مسئله

روز دوم ) اهداف مطالعه، سؤالات یا فرضیه های مطالعه، شناسایی، شیوه اندازه گیری،مقیاس سنجش و وضعیت متغیرهای مطالعه

روز سوم ) اعتبار مطالعه، تعیین تعداد نمونه، شیوه نمونه گیری، مطالعه آزمایشی، جداول خالی و برنامه آماری و برنامه برای جمع آوری اطلاعات

روز چهارم ) نوشتن و نحوه اجرای تحقیق براساس نوع مطالعه، مدیریت، بودجه و برنامه زمان بندی و پرسش و پاسخ

 

هزینه کارگاه و نحوه پرداخت : برای اساتید و شرکت کنندگان آزاد 600 هزارتومان و برای دانشجویان 500 هزارتومان . این مبلغ باید به شماره کارت

5892-1012-6990-9368 بانک سپه به نام فرح فرزانه واریز گردد و تصویر فیش پرداختی یا اسکرین شات آن در بخش ضمیمه فرم ثبت نام آپلود گردد.

ظرفیت کارگاه: 30 نفر /  به دلیل محدود بودن این ظرفیت اولویت با افرادیست که زودتر ثبت نام  و پرداخت خود را ثبت و تکمیل کرده باشند.

بازه زمانی ثبت نام  : از 9 اردیبهشت الی 1 تیر 1402

بازه زمانی انصراف شرکت کنندگان : تا 9 ام تیرماه . بعد از این تاریخ هیچگونه مبلغی به دلیل انصراف از شرکت در کارگاه، عودت داده نمی شود.

نحوه ثبت نام : با مراجعه به لینک زیر و ثبت اطلاعات درخواستی به همراه آپلود عکس اسکرین شات پرداختی یا فیش پرداختی در این لینک، ثبت نام شما  تکمیل می شود. پیشنهاد می گردد پس از ثبت نام و دریافت پیام موفق ثبت فرم، به منظور اطمینان بیشتر با کارشناسان مرکز تماس گرفته و اطلاعات را مجددا چک نمایید.

در صورتیکه ظرفیت کارگاه تکمیل شده باشد، پیامی مبتنی بر تکمیل ظرفیت نمایش داده می شود در صورتیکه بدلیل تکمیل ظرفیت موفق به ثبت نام نشدید در صورت تمایل می توانید با ارسال  ایمیل به مرکز به آدرس:

pgrcsbmu.social@gmail.com

درخواست خود را مبنی بر قرار گرفتن در لیست رزرو ثبت نمایید. در صورتیکه کارگاه برای بار دوم تمدید شود به ترتیب اولویت درخواست در لیست شرکت کنندگان قرار خواهید گرفت و کارشناسان مرکز با شما تماس خواهند گرفت.

 

در ثبت کلیه اطلاعات شخصی دقت نمایید چرا که از این اطلاعات به منظور تهیه گواهی و صحت سنجی افراد استفاده می گردد.

 

لینک ثبت نام : https://formafzar.com/form/sfxg9

 

در صورت بروز هر گونه سوال یا مشکل طی ثبت نام می توانید طی ساعات کاری مرکز شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 الی 14 با کارشناسان مرکز در ارتباط باشید.

  • تاریخ انتشار : 1396/06/06 - 18:27
  • بازدید : 643
  • تعداد بازدید : 105
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
مدیریت آموزش مداوم

سرویس دسترس به منابع آموزشی بدون پرداخت هزینه در سامانه آموزشی مجازی دانشگاه .

راه اندازی سرویس دسترس به منابع آموزشی بدون پرداخت هزینه در سامانه آموزشی مجازی دانشگاه .

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش مداوم

راه اندازی سرویس دسترس به منابع آموزشی بدون پرداخت هزینه در سامانه آموزشی مجازی دانشگاه .

 

 

  

 راه اندازی سرویس دسترس به منابع آموزشی بدون پرداخت هزینه در سامانه آموزشی مجازی دانشگاه .

 در راستاي توسعه وگسترش آموزش هاي مجازي دانشگاه بار ديگر بر آن شديم تا با راه اندازي خدمتي جديد و نوآورانه در سامانه آموزشي مجازي، امکان مشاهده کليه ي محتواهاي آموزشي را بدون پرداخت هزينه در دسترس فراگيران قرار دهيم .

اين برنامه طوري طراحي شده است که در صورت نياز به کسب امتياز با توجه به گروه هدف هر برنامه ،کاربر مي تواند هزينه انجام آزمون را پرداخت نموده و امتياز مربوطه را پس از قبولي در آزمون کسب نمايد.

 آموزش مجازی و آنلاین پس از رونق اینترنت و افزایش نفوذ آن این میان مردم کاربرد و اهمیت زیادی پیدا کرد. سازمان ها و دانش پذیران زیادی برای استفاده از آموزش مجازی علاقه نشان دادند و این مقوله تبدیل به یک حوزه رو به رشد شد. آموزش مجازی مزایای زیادی دارد که در ادامه به چند مورد آن اشاره می شود:

آموزش مجازی چیست؟

آموزش الکترونیک که ترجمه واژه E-Learningاست گاه با نام آموزش مجازی   Virtual Learningنیز شناخته می شود به نوعی از آموزش اطلاق می شود که بخش اصلی آموزش به صورت الکترونیکی و با استفاده از بسترهای الکترونیکی و کامپیوتری انجام می شود و استاد و دانشجو به صورت فیزیکی و همزمان در یک کلاس درس حضور ندارند و محتوای آموزشی با استفاده از روش های الکترونیکی (همچون فایل صوتی، ویدئو، ارتباط اینترنتی و تلفنی و …) به حضور دانشجو می رسد.

آموزش الکترونیکی تکیه و نیاز زیادی به رایانه و استفاده از آن دارد. بخش عمده آموزش مجازی امروزه با استفاده از کامپیوتر دنبال می شود و به علت نقض پر رنگ اینترنت در این زمینه گاه با واژه هایی چون آموزش کامپیوتری و آموزش اینترنتی نیز از آموزش الکترونیکی یاد می شود.

آموزش مجازی

مزایای آموزش مجازی

آموزش مجازی دارای مزایا و فواید زیادی برای دانش پذیران است که در ذیل به آنها اشاره می شود:

  • عدم نیاز به حضور فیزیکی و رفت و آمد: در مدل آموزش مجازی چون استاد و دانشجو با استفاده از بسترهای الکترونیکی همچون اینترنت و ویدئوکنفرانس با هم ارتباط دارند لزومی به حضور فیزیکی همزمان استاد و دانشجو در یک زمان خاص در یک مکان خاص نیست. این امر هزینه زمانی و مالی رفت و آمد و حضور را برای دانشجو و استاد از بین می برد؛ و باعث می شود دانشجویانی که مشغله کاری زیاد دارند بتوانند در ساعات فراعت خود از این آموزش استفاده کنند.
  • هزینه به نسبت کمتر: هزینه تولید محتوای آموزش مجازی کمتر از محتوای آموزش حضوری است و علاوه بر این مخاطبان هر سری از آموزش مجازی را می توان زیاد نمود تا هزینه های آن کم شود. بعد از ایجاد محتوای آموزشی می توان این محتوا را چند بار استفاده کرد و هزینه ها را کاهش داد. آموزش الکترونیکی امکان استفاده از محتوای آموزشی را برای اقشار بیشتری از جامعه فراهم می کند.
  • تنظیم سرعت یادگیری: در اغلب مدل های آموزش الکترونیکی آموزنده می توان سرعت فراگیری مطالب را کاهش و یا افزایش دهد و از انعطاف پذیری آن استفاده کند.
  • آموزش محتوای مورد نیاز: فراگیران در دوره های آموزش مجازی می توانند بر روی آنچه نیاز دارند و قصد دارند یاد بگیرند تمرکز کنند و از تکرار یاد گرفتن آنچه می دانند پرهیز کنند. با این نکته و توجه به این امر که در آموزش مجازی دانشجو محور یادگیری است سرعت یادگیری حتی تا ۵۰% افزایش می یابد. علاوه بر این اتلاف زمانی در دوره های آموزش مجازی به علت عدم نیاز به حضور فیزیکی و رفت و آمد خیلی کم است.
  • جذابیت بصری و شنیداری: اکثر محتوای آموزش مجازی به روش های جدید و جذاب بصری و دیداری ساخته می شود و از کسل کنندگی و یکنواختی کتاب های قدیمی دیگر خبری نیست. همین اتفاق شور و انرژی دانش پذیران (به ویژه دانش پذیران جوان و نوجوان) را برای آموزش افزایش می دهد و از خستگی در اثر مطالعه زیاد کم می کند.
  • به روز بودن محتوا: سرعت عرضه و تولید محتوای الکترونیک نسبت به محتوای چاپی و فیزیکی بیشتر است و خیلی سریع می توان محتوای جدید را به دانش پذیران عرضه کرد. حال آنکه تغییر محتوای آموزشی چاپی به علت هزینه های بالای تولید و عرضه محتوا سخت است و این تغییر دیر انجام می شود. این اتفاق باعث شده برای برخی حوزه ها که محتوای آموزشی مدام عوض می شود (مثل آموزش نرم افزارها) دیگر استفاده از محتوای چاپی و فیزیکی هیچ توجیهی نداشته باشد.
  • افزایش کیفیت یادگیری: استفاده از محتوای بصری و چندرسانه ای باعث درگیر شدن بخش های زیادی از مغز مخاطب می شود و کمک می کند محتوای آموزش داده شده تا زمان بیشتری در ذهن او ثبت شود حال آنکه محتوای یکنواخت عرضه شده در کتاب ها و جزوات آموزشی بسیار فرار است و به سرعت از ذهن مخاطب پاک می شود.
  • رعایت عدالت آموزشی: با استفاده از آموزش الکترونیک و کاهش هزینه ها و همچنین برقرار شدن امکان استفاده از آموزش برای کاربران مناطق دوردست و محروم، عدالت و برابری آموزشی ایجاد می شود.
  • استفاده از اساتید در مکان های مختلف: چون در این دوره نیازی به حضور فیزیکی و دائمی استاد نیست می توان از اساتیدی که در مکان ها و دانشگاه های مختلف حضور دارند استفاده کرد.

آموزش مجازی

  • مطالعه مجدد و چندباره: هر دانشجو به هر تعداد که بخواهد می تواند از محتوای آموزشی استفاده کند و آن را مجددا مرور کند.
  • استفاده از جدیدترین متدهای آموزش: در آموزش الکترونیکی همواره از به روزترین روش های آموزشی بری انتقال محتوا به مخاطب استفاده میشود ولی آموزش کلاسیک در اغلب مواقع در استفاده از روش های جدید آموزش ناتوان نشان داده است.
  • امکان استفاده از محتوا در حین سفر و کار و ... : برای استفاده از محتوای آموزش آنلاین نیازی به حضور در محل خاصی نیست و می توان از هر جا با استفاده از یک کامپیوتر و اینترنت در کلاس درس حضور یافت. این اتفاق آموزش را برای افرادی که دائم در سفر هستند ممکن می کند.
  • استفاده از بهترین اساتید: در آموزش حضوری باید استاد در کلاس درس حضور به هم برساند و به همین دلیل می تواند تعداد معدود و ثابتی دانشجو را تحت پوشش قرار دهد و به این دلیل بسیاری از دانش پذیران از مزیت استفاده از اساتید قوی و پخته و تحصیل کرده باز می مانند و باید از اساتید ضعیف تر استفاده کنند. اما با آموزش مجازی می توان امکان استفاده از برترین اساتید در هر حوزه را به همه دانش پذیران داد.
  • امکان یادگیری ضمن کار: برای اکثر افراد شاغل در کار، آموزش با فارغ التحصیل شدن از دانشگاه تمام می شود و دیگر نمی توانند در حین کار به یادگیری ادامه دهند. اما آموزش مجازی امکان یادگیری حتی با داشتن سنگین ترین کارها را به دانشپذیران می دهد.

     (برگرفته از پایگاه خبری، اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی).

  • گروه خبری : داخلی
  • کد خبر : 50739
کلید واژه
×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب